Film og video er en svært effektiv måte å formidle et budskap på, og jeg kan tilby filmproduksjon for både små og store bedrifter i mange ulike prisklasser. Lang erfaring som fotograf gjør at jeg behersker komposisjon, lyssetting og historiefortelling godt, noe som er minst like viktig når man lager film. Som filmfotograf / videfotograf kan jeg produsere en rekke ulike typer filmer for bedriften deres, og du kan lese mer om de ulike typene film nederst på denne siden. Jeg hjelper dere gjerne med å realisere filmprosjektet deres, og her er noen eksempler på filmer jeg har laget for noen av mine kunder.
Det er mange fordeler ved å bruke film som visuelt virkemiddel. Med en film kan du og bedriften deres bokstavelig talt snakke rett til målgruppen for å skape engasjement. En god film blir dessuten ofte husket og delt, noe som er med på å øke spredningseffekten. Det finnes mange ulike typer filmer, både korte og lange. Noen eksempler på filmer jeg kan bistå med å lage er:
- Instruksjonsvideo - Når man skal forklare trinnene i en prosess, kan det være effektivt å bruke en instruksjonsfilm i tillegg til skrevne prosedyrer og manualer. Da kan du enkelt og trinnvis vise og beskrive hva man skal gjøre når og hvordan. Instruksjonsvideoer kan brukes til alt fra å forklare hvordan et verktøy eller en maskin skal betjenes, til å vise sikkerhetsprosedyrer f.eks ombord på et fly.
- Informasjonsfilm - Når dere ønsker å formidle ulike typer informasjon, enten internt eller eksternt, kan en informasjonsfilm være en effektiv måte å gjøre det på. En god film fanger oppmerksomheten lettere enn en tekst, og på den måten kan du øke sjansen for at budskapet faktisk kommer frem til målgruppen.
- Brandfilm - I stedet for å bare tenke merkevarebygging, er det vel så viktig å skape følelser hos folk. Med en god brandingfilm kan du både skape stolthet, og ikke minst knytte et mer personlig forhold til ditt publikum. På den måten kan du lettere få vist fram bedriften deres og hva dere står for.
- Nyhetsfilm - Kanskje dere skal lansere nye tjenester eller produkter, og vil spre nyheten om lanseringen på en effektiv måte. Da kan en nyhets- eller lanseringsfilm være et godt alternativ. Ved å holde filmen dokumentarisk og nærmest som et kort nyhetsinnslag, kan man skape tillit og troverdighet rundt budskapet.
- Prosjektfilm - Mange kunder bruker film for å informere om prosjektene sine. Det kan være i forkant av prosjektet, med tanke på å hente inn investorer og kapital, underveis for å informere om fremdrift, og etter prosjektet er ferdigstilt for å vise både investorer, kunder og markedet hva dere har fått til.
-
Rekrutteringsfilm - Kanskje dere er på jakt etter nye folk, og vil vise potensielle søkere hvorfor nettopp bedriften deres er et attraktivt sted å arbeide. Da kan en rekrutteringsfilm være tingen. Gjennom en film kan du gi potensielle søkere et innblikk i hvem dere er og hva dere holder på med, og det kan gjøres på en litt mer engasjerende måte enn kun en tekstannonse.
- Reklamefilm - Her handler det om formidle et kommersielt budskap til en gitt målgruppe. Altså ren markedsføring av bedriftens produkter eller tjenester med tanke på å generere salg.
- Arkivklipp - Jeg har et raskt økende arkiv av unike Norske filmklipp (såkalt stock video) innenfor ulike sjangere, og en rekke kunder kjøper (lisensierer) klipp fra meg for å bruke i egne produksjoner. Klippene er i 4K/UHD kvalitet, og jeg tilpasser brukslisens og bruksrettigheter etter deres behov.